جلد 2، شماره 1 - ( فصلنامه بیماریهای پستان 1388 )                   جلد 2 شماره 1 صفحات 12-7 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


1- ، mailto:sh_haghighat@yahoo.com
چکیده:   (15262 مشاهده)

چکیده

مقدمه

بیمار یهای پستان در تهران ارزیابی و ضمناً از این روش برای برنامه ریز یهای بعدی استفاده گردد

روش بررسی

بررسی شد

یافت هها

پستان

این توافق در تشخیص سرطان پستان گرچه مقدار کمتری بود اما حد خوبی را نشان داد

.

نتیجه گیری

و با استفاده از پروتکل های تنظیم شده تشخیص داده و کنترل نمایند

مشاوره های تلفنی ثابت گردد

: این مطالعه، نتایج مشاوره تلفنی را با نتایج معاینه بالینی مقایسه کرده است تامیزان دقت مشاور ههای تلفنی کلینیک.: از 2500 تماس تلفنی، 800 بیمار علامت دار بودند و از آنها درخواست شد که برای بررسی بیشتر به متخصصین مرکز. Kappa بیمار یهای پستان مراجعه کنند. میزان توافق مشاوره تلفنی و معاینه حضوری با استفاده از تست آماری: در مجموع 174 بیمار در مطالعه شرکت نمودند. شایعترین شکایات اولیه مراجعه کنندگان توده پستان 42 % و درد35 % بوده است. آمار کاپا نمایانگر این بود که توافق بسیار خوبی بین گمان مشاور تلفنی و تشخیص متخصص وجود دارد.(K= 0.62, P<0.001)(K= 0.55, P<0.001): یافت ههای مطالعه نشان م یدهد که مشاوران م یتوانند بسیاری از شکایات شایع در بیماری های پستان را از طریق

تلفن
. حتماً مطالعات بیشتری لازم است تا مزایای اقتصادی و کاربردی مشاوره های تلفنی ثابت گردد..
متن کامل [PDF 232 kb]   (3404 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: بیماریهای پستان
دریافت: 1389/6/7 | پذیرش: 1402/7/15 | انتشار: 1388/1/26

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.