Iranian Journal of Breast Diseases
بیماریهای پستان ایران
ijbd
Medical Sciences
http://ijbd.ir
0
user
1735-9406
2645-7482
10.61186/ijbd
fa
jalali
1387
9
1
gregorian
2008
12
1
1
4
online
1
fulltext
fa
رضایتمندی بیماران: یک مطالعه توصیفی در کلینیک مراقبت های پستان در ایران
بیماریهای پستان
Breast Diseases
پژوهشي
Research
<b><font face="BZarBold" size="4"><p align="right">چکیده</p></font><font face="Nazanin" size="3"><p align="right">به منظور بررسی میزان رضایتمندی بانوان مراجعه کننده به کلینیک بیمار یهای پستان جهاد دانشگاهی، یک مطالعه توصیفی طراحی</p><p align="right">شد و جهت بررسی رضایتمندی بیماران پرسشنامه اختصاصی طراحی شده، در بین تمامی مراجعین کلینیک توزیع شد و از آنان خواسته</p><p align="right">شد که آن را تکمیل نمایند</p><p align="right">سال بود</p></font><font face="Nazanin" size="3">. </font><font face="Nazanin" size="3">پرسشنامه حاوی آیتم های رضایتمندی از مراقبت های کلینیکی، سیستماتیک، محیط فیزیکی، مهارت های</font><font face="Nazanin" size="3">. (</font><font face="Times New Roman" size="3">SD </font><font face="Nazanin" size="3">=11/6) 40/ </font><font face="Nazanin" size="3">ارتباطی پرسنل و رضایتمندی کلی بود</font><font face="Nazanin" size="3">. </font><font face="Nazanin" size="3">در کل </font><font face="Nazanin" size="3">625 </font><font face="Nazanin" size="3">زن در این مطالعه شرکت کردند</font><font face="Nazanin" size="3">. </font><font face="Nazanin" size="3">متوسط سنی آنان </font><font face="Nazanin" size="3">9</font><font face="Nazanin" size="3"><p align="right">اغلب آنان متأهل </p><p align="right">بسیار راضی یا راضی بودند</p><p align="right">کلینیک و رضایتمندی به تفکیک از محیط فیزیکی، ارتباط با پرسنل و مراقبت های کلینیکی توافق معن یداری وجود داشت</p></font><font face="Nazanin" size="3">( 81 %) </font><font face="Nazanin" size="3">و خانه دار </font><font face="Nazanin" size="3">( 69 %) </font><font face="Nazanin" size="3">بودند</font><font face="Nazanin" size="3">. </font><font face="Nazanin" size="3">تعداد زیادی از آنان از محیط فیزیکی، ارتباط پرسنل و مراقبت های کلینیکی دریافتی</font><font face="Nazanin" size="3">. 82 % </font><font face="Nazanin" size="3">از پاسخ دهندگان بطور کلی از کلینیک خیلی راضی یا راضی بودند</font><font face="Nazanin" size="3">. </font><font face="Nazanin" size="3">بین رضایتمندی کلی بیماران از</font><font face="Nazanin" size="3">. </font><font face="Nazanin" size="3">بین</font><font face="Nazanin" size="3"><p align="right">(</p></font><font face="Times New Roman" size="3">Kappa </font><font face="Nazanin" size="3">=0/20 </font><font face="Nazanin" size="3">،</font><font face="Times New Roman" size="3">P<</font><font face="Nazanin" size="3">0/ </font><font face="Nazanin" size="3">و مشاوره با پزشک </font><font face="Nazanin" size="3">( 0001 (</font><font face="Times New Roman" size="3">Kappa </font><font face="Nazanin" size="3">=0/21 </font><font face="Nazanin" size="3">،</font><font face="Times New Roman" size="3">P<</font><font face="Nazanin" size="3">0/ </font><font face="Nazanin" size="3">رضایتمندی کلی بیماران و رضایت از اتاق معاینه </font><font face="Nazanin" size="3">( 0001</font><font face="Nazanin" size="3"><p align="right">توافق معنی داری به چشم می خورد</p><p align="right">نشان می دهد که محیط فیزیکی و روش مشاوره پزشکان در رضایتمندی کلی بیماران مؤثر هستند</p></font><font face="Nazanin" size="3">. </font><font face="Nazanin" size="3">هیچ یک از عوامل جمعیتی رابطه معنی داری با رضایتمندی کلی نداشتند</font><font face="Nazanin" size="3">. </font><font face="Nazanin" size="3">یافته های این مطالعه</font><font face="Nazanin" size="3">.</font></b>
مراقبت های پستان, سرطان پستان, رضایتمندی بیماران, رضایتمندی از مراقبت ها, ایران
45
51
http://ijbd.ir/browse.php?a_code=A-10-4-11&slc_lang=fa&sid=1
اکرم السادات
سجادیان
assajadi@yahoo.com
0003194753284600184
0003194753284600184
Yes
احمد
کاویانی
0003194753284600185
0003194753284600185
No
مسعود
یونسیان
0003194753284600186
0003194753284600186
No
علی
منتظری
0003194753284600187
0003194753284600187
No